15-16 oraz 29 marca 2025 Program Radość i Nadzieja w Gdańsku

Zapraszamy na Program RADOŚĆ i NADZIEJA w parafii Matki Boskiej Nieustającej Pomocy w Gdańsku ul. Słowackiego 79, 80–257 Gdańsk. Program jest skierowany do narzeczonych z Archidiecezji Gdańskiej.

Program RADOŚĆ i NADZIEJA składa się z dwóch spotkań stacjonarnych oraz 5 zadań e-learnigowych. Pierwsze spotkanie odbędzie się w dniach 15-16 marca 2024 r., a drugie w sobotę  29 marca 2025 r. Godziny zajęć: 15,16 marca 9.00-18.15, 29 marca 9.00-15.30. Pomiędzy pierwszym a drugim spotkaniem narzeczeni wykonują 5 zadań w warunkach domowych.

Podczas końcowego spotkania narzeczeni otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu przedmałżeńskiego. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest 100% OBECNOŚCI obojga Narzeczonych na spotkaniach stacjonarnych oraz realizacja 5 zadań e-learningowych.

Jeśli praca lub inne zobowiązania nie dają Państwu pewności uczestnictwa w pełnych spotkaniach we wskazanych dniach, prosimy o znalezienie innego kursu, lepiej dostosowanego do Państwa grafiku.

TEMATYKA

Kurs przedmałżeński prowadzony wg Programu dla Narzeczonych RADOŚĆ i NADZIEJA powstał w 2010 roku w Fundacji Pomoc Rodzinie przy Wydziale Studiów nad Rodziną UKSW. Program składa się z 6 sesji warsztatowych, 2 wykładów uzupełniających oraz skupienia końcowego.

15 marca – sesje warsztatowe: „Po co nam małżeństwo?”, „Czy my się znamy?” i „Czy to ty?”
16 marca – sesje warsztatowe: „Jak ja ciebie kocham?” i „Co dalej po ślubie?” oraz wykład „Odpowiedzialne rodzicielstwo” oraz  „Prawne aspekty sakramentu małżeństwa”.
29 marca – sesja warsztatowa: „Dlaczego potrzebny nam Bóg?”, oraz skupienie: „Życie łaską sakramentu małżeństwa” i Msza Święta.

Kurs jest prowadzony w małych grupach. W ramach sesji narzeczeni uczestniczą w wykładach, warsztatach i dialogu narzeczeńskim. Przewidziany jest również czas na modlitwę.

PROWADZĄCY

Ksiądz Krzysztof Ławrukajtis oraz pary małżeńskie

ZASADY ORGANIZACYJNE

Ze względu na pracę metodą warsztatową w kursie mogą uczestniczyć wyłącznie PARY narzeczonych – nie ma możliwości udziału pojedynczych osób.

KOSZTY

Całkowity koszt udziału w Programie to 200 zł od osoby. Kwota ta uwzględnia: wynajem sal, podręczniki dla uczestników, materiały warsztatowe, obiad (dwa dni), przekąski, kawę, herbatę, napoje oraz inne koszty organizacyjne. Nie uwzględnia noclegu. W razie zgłoszenia potrzeby kwota może zostać rozłożona na raty.

Przedpłaty w wysokości 50 zł od osoby (100 zł od pary) prosimy wpłacać  na konto organizatora  (dane poniżej). Pozostałą kwotę, czyli 150 zł od osoby (300 zł od pary), można wpłacić na miejscu gotówką lub przelewem w terminie do 20 marca 2025 r.

Rezygnacja z udziału w kursie później niż 5 dni przed sesją I pociąga za sobą utratę zaliczki, ze względu na wydatki poniesione przez Fundację związane z organizacją kursu.

Pytania i zapisy: [email protected]

Dane do przelewu:

Fundacja Ezer

  1. Zacisze 5, 80-297 Banino

Nr konta: 95 1020 1811 0000 0102 0450 8537
tytułem: imiona i nazwiska narzeczonych oraz data